REKLĀMA ~ 10 SEKUNDĒS. MAINĪGĀS REKLĀMAS UZ DIGITĀLIEM EKRĀNIEM RĪGĀ

    Nespējot aizmirst reklāmu mainības tēmu, sāku uzmanīgāk vērot sabiedriskā transporta pieturas, ēku sienas un skatlogus Rīgā. Mazliet amizanta ir tā skaņa, lielformāta tekstiem  (afišām, reklāmām) nomainoties tramvaja, autobusu vai trolejbusu pieturu nojumju dubultsienās. Tāds kā signāls - Pievērs man, lūdzu, uzmanību! :) Taču šoreiz par kaut ko citu. Aizvakar (09.11.2019) pamanīju vidēja lieluma divus ekrānus 11. novembra krastmalā 17, piestiprinātus pie loga, kas mazāk nekā minūtes laikā nomainīja 7 reklāmas (divas no tām bija identiskas). Tātad tiek pieņemts, ka lasītājam pietiek ar ~10 sekundēm vienas reklāmas izlasīšanai. Abi ekrāni demonstrēja to pašu saturu ar nelielu laika nobīdi, respektīvi, abi ekrāni vienlaicīgi rādīja atšķirīgas reklāmas no tā paša "reklāmu rullīša".
    Šie digitālie teksti reklamē uzņēmumu "Euro Live Technologies". Tiešā veidā tas ir redzams pirmajā un pēdējā "slaidā" vai digitālajā reklāmā, kurā ir redzams logotips uz gaiša fona. Pēc tam seko piecas koši krāsainas reklāmas, kas uztveramas arī kā netieši darba sludinājumi. Visu šo reklāmu mērķis ir parādīt, cik brīnišķīgs ir darbs uzņēmumā, cik pozitīva un motivējoša ir darba vide (kopīgi sporta pasākumi, bezmaksas valodu kursi, ideju novērtēšana) un cik labs ir atalgojums (var nopirkt kažoku par mēneša algu).
     Teksta uzbūve visām reklāmām ir vienāda: apgalvojums jeb kārdinošs piedāvājums darba meklētājiem, vienvārda jautājuma teikums Neticami? baltā krāsā, tad rosinājuma teikums Pārliecinies + tīmekļa vietne + Neticamākais darbs pilsētā, kā arī uzņēmuma logotips. Pamatteksts ir dots latviešu valodā, logotips - angļu valodā. 
      Uzņēmuma mājaslapā visa informācija gan ir angļu valodā un, izskatās, ka ar latviešu valodas prasmi vien darbu iegūt būs tikpat kā neiespējami (vai pavisam neiespējami); angļu valoda ir uzskatāma par neticamā darba un komunikācijas valodu. 



Pievēršot uzmanību šādu digitālo reklāmu ieguvei un analīzei, ir radušās dažas metodoloģiskas idejas:
  • vieta un laiks 
  • digitālais ekrāns - viss "reklāmu rullītis" - ir jānofilmē
  • katrs šāds "reklāmu rullītis" ir uztverams par vienu vienību, ko veido noteikts skaits atsevišķo vienību (reklāmu). To skaits ir nosakāms 
  • jānoskaidro "reklāmu rullīša" un katras atsevišķās reklāmas rādīšanas ilgums. Vai visām reklāmām ir vienāds rādīšanas ilgums vai atšķirīgs? Kura tiek izcelta laika ziņā?
  • katra atsevišķā reklāma ir analizējama (valodu lietojums, lingvistiskie un semiotiskie līdzekļi, pareizrakstība u.tml.) atsevišķi, paturot prātā to iespējamo saistību (sk. iepriekš aplūkotā piemēra aprakstu). Reklāmas var būt savstarpēji saistītas (piem., aplūkotais piemērs, RIMI vai BENU aptieku digitālās reklāmas), bet var arī tādas nebūt (resp., katra reklāma ir saistīta ar citu uzņēmumu un mērķi) 
Varbūt kaut kas būtisks ir piemirsts? 


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

EPITĀFIJA KĀ SAPRESĒTA LIECĪBA PAR CILVĒKU UN VIŅA DZĪVI

Metaforas lingvistiskajā ainavā. Lingvistiskās un vizuālās jeb optiskās metaforas

Ilustrēta pilsētas vārdnīca